Pentru ca un brand sa fie recunoscut in e-commerce, are nevoie de foarte multe lucruri, cele mai importante fiind: un produs excelent, marketing memorabil si renume. Un alt lucru care contribuie la dezvoltarea unui brand, inclusiv in comertul online, este ambalajul.
Ambalajul este primul lucru cu care interactioneaza clientii, asa ca este extrem de important ca acesta sa aiba un design bine proiectat si executat, atat din punct de vedere estetic, cat si functional.
Daca doriti sa imbunatatiti aceasta parte si nu prea aveti inspiratie sau daca sunteti doar curiosi, am adunat cateva branduri din comertul electronic care au ambalaje foarte bune si care va pot servi de model.
Birchbox
Un serviciu foarte popular in ultimul timp, oferit de companii din diverse domenii, care presupune abonarea pentru primirea unui colet. De la produse cosmetice pana la produse pentru animale, clientii obtin cam orice doresc intr-un colet livrat acasa, contra unui abonament lunar.
Birchbox este una dintre companiile care exploteaza foarte eficient acest tip de serviciu. Sunt specializati in produse cosmetice si de machiaj si ofera o selectie personalizata de produse conform preferintelor clientului. Sunt mai multe companii care ofera acelasi serviciu, insa Birchbox se diferentiaza de concurenta si datorita ambalajelor unice in care livreaza produsele clientilor.
Fiecare cutie are un design superb proiectat si impecabil realizat, de la modele florale si pana la desene tribale. In fiecare luna, compania alege o tema, care continua ideea din luna precedenta, astfel ca, la final, se obtine o poveste unitara. Clientii asteapta cu nerabdare sa primeasca urmatoarea cutie, poate la fel de mult precum sunt curiosi de produsele livrate.
Mai mult chiar, fiecare cutie are un design original pentru comanda livrata la un moment dat. Un model se foloseste o singura data, fara posibilitatea duplicarii pentru comenzi ulterioare.
Recomandarea noastra:
Ambalajul potrivit impresioneaza clientul inainte chiar ca acesta sa deschida cutia. Este o parte integranta a experientei de unboxing, mai ales pentru serviciile de acest fel. Insistati pentru ambalaje cat mai frumoase, pe care clientii dumneavoastra sa le adore.
Un aspect frumos incurajeaza clientii sa prezinte cu incantare continutul cutiei, dar si ambalajul pe Facebook, Instagram si alte platforme de social media, iar o astfel de publicitate este foarte eficienta pentru construirea unui brand puternic.
Joolz
Parintii preocupati de stil (sau copiii care si-au format niste pareri in acest domeniu), au auzit deja de Joolz.
Joolz este o companie specializata in producerea de carucioare si accesorii pentru copiii, foarte diferite fata de ceea ce ofera alte companii in domeniu. Carucioarele sunt de inalta calitate, oferind multiple posibilitati de depozitare dar si capacitatea transportarii pe orice tip de teren. Ba chiar se pot transforma si folosi ca si scaune de masa pentru copii!
Ambalajele sunt ecologice si sunt facute in asa fel incat clientii sa le poata transforma in ceva util.
Ambalajele Joolz se transforma in jucarii. Cu putina indemanare si rabdare, se pot crea animale, teatre de papusi, baloane cu aer cald sau casute pentru pasari. Ambalajul este astfel util in continuare – deci nu ajunge imediat la gunoi –, iar copiii pot participa alaturi de parinti la fabricarea jucariei.
Iar daca s-au plictisit de melcul din carton? Nicio problema, este reciclabil.
Recomandarea noastra:
Un ambalaj reciclabil este o idee foarte buna, atat pentru planeta, cat si pentru imaginea unui brand. Pe langa produsul dorit, clientii obtin ceva in plus, la aceeasi bani, iar aceasta ii va face sa retina brandul dumneavoastra si chiar sa-l recomande mai departe. Nu este musai sa investiti atat de mult incat sa transformati ambalajele in adevarate origami-uri, insa cu siguranta puteti alege sa decorati ambalajele cu desene de colorat ori sa aratati clientilor cat de usor il pot folosi pentru a obtine o casuta pentru papusi.
Happy Socks
Sosetele sunt un produs foarte obisnuit, asa ca, mai exact, cat de incantat ar putea fi un client pentru ca tocmai i-a fost livrata o asemenea comanda? Happy Socks au decis ca ar trebui sa fie foarte incantati si exact acest lucru l-au realizat.
Happy Socks ofera sosete colorate, cu modele deosebite. Desi arata foarte bine, nu sunt unice. Sigur, sunt culori foarte vii si modele foarte atragatoare, dar sunt un produs foarte la moda, iar numeroase companii ofera stiluri variate.
Ceea ce diferentiaza Happy Socks de celelalte companii este (asa e, ati ghicit) ambalajul. Sosetele sunt livrate in cutii multicolore, cu design deosebit, inspirat chiar de modelul produselor comandate.
Cutiile Happy Socks ofera si un plus de functionalitate. Forma si dimensiunea acestora sunt perfecte pentru depozitare, iar unele au decupata o fereastra transparenta, prin care sa se poata observa continutul cutiei, fara a o deschide.
Designul cutiilor este o combinatie ideala de aspect si utilitate. In plus, de fiecare data cand un client ia o pereche de sosete, li se reaminteste brandul, ceea ce creste sansele de a plasa si alte comenzi.
Recomandarea noastra:
Examinati ambalajul pe care il folositi acum si ganditi-va la un mod in care acesta sa poata fi reutilizat de client. Poate pentru depozitarea altor produse? Sau nu folositi o cutie de carton, ci un saculet textil, care poate fi folosit ulterior pentru ambalarea unui cadou? Aveti numeroase posibilitati la indemana ca sa ramaneti in atentia clientilor dumneavoastra.
Si ambalajul face parte din brand. Poate arata clientilor o poveste mai amanuntita a companiei, a valorilor pe care le sustineti si a rezultatelor pe care vi le doriti. Luati legatura cu noi sa putem crea impreuna ambalaje frumoase, care va vor incanta clientii de fiecare data cand va primesc produsele.